9-20 Гаряча лінія Олександра Поворознюка 068 802 3551 
Додати свою новину Відкрити/Закрити ФільтриСкинути

Бізнес, Економіка, Кілійська Отг

РРО та ПРРО: вимоги ДПС для бізнесу Одещини

Головне управління ДПС в Одеській області на постійній основі здійснює аналіз суб’єктів господарювання для виявлення ризиків порушення податкового законодавства. Особлива увага приділяється тим, у кого обсяги виторгів, проведених через РРО та ПРРО, є незначними – до 20 тис. гривень. Це насамперед стосується бізнесу, який реалізує підакцизні товари, а також підприємств роздрібної та оптової торгівлі, ресторанного та готельного бізнесу. Адже ці види діяльності об’єктивно передбачають вищі обсяги витрат – на заробітну плату, оренду, закупівлю товарів/сировини, податкові зобов’язання тощо. Якщо задекларовані доходи не відповідають ринковим реаліям, це ставить під сумнів достовірність обліку та стає прямою підставою для детального податкового аудиту. Тому РРО для бізнесу є критично важливим інструментом.








Відповідно до Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (із змінами), суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг), а також операції з приймання готівки для виконання платіжної операції, зобов’язані проводити розрахунки на повну суму покупки через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу ПРРО. При цьому створюються відповідні розрахункові документи в паперовій та/або електронній формі, що підтверджують виконання операцій. У випадках, передбачених Законом, дозволяється застосування зареєстрованих розрахункових книжок. Це означає, що кожен суб’єкт господарювання має забезпечити належну фіскалізацію.

Згідно з Рішенням Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики від 16.06.2026 № 222, рекомендовано ДПС забезпечити обов’язкове дотримання платниками податків, які зобов’язані застосовувати РРО/ПРРО, вимог зазначеного Закону. Тож податкова служба активізує контроль. Податкові показники, які не відповідають ринковим реаліям, ставлять під сумнів достовірність обліку та стають прямою підставою для детального податкового аудиту. Щоб уникнути штрафних санкцій та візитів податкових інспекторів, закликаємо бізнес нашої громади: 1) забезпечити повне та обов’язкове проведення розрахунків через РРО або ПРРО; 2) видавати фіскальні чеки покупцям за кожну розрахункову операцію; 3) відображати реальні обсяги доходів та чесно сплачувати податки до бюджету. Використання РРО та ПРРО – це запорука прозорого бізнесу. Не нехтуйте вимогами, адже фіскалізація допомагає уникнути проблем з контролюючими органами та підвищує довіру клієнтів. Пам’ятайте: ПРРО, фіскальні чеки та достовірний облік доходів – ваші надійні помічники у веденні справ. Таким чином, РРО для бізнесу є обов’язковим елементом успішної діяльності.

x
Помічник